Jdi na obsah Jdi na menu
 


Titanic a podmáčená Lucerna v Praze, nemají něco společného?

2. 8. 2008

TITANIC – HISTORIE SE OPAKUJE

Prolog

Vše má svůj počátek a konec, zrození a smrt. Když ušijeme šaty, postavíme dům anebo třeba loď, vdechneme oné věci život, začne dýchat. A Tím, že ji dáme jméno, se už navždy stává naši součástí. Prvotní myšlenka, která vede člověka či skupinu lidí k určitému činu, si nese svou energii a právě kvalita onoho energetického vkladu se mění v závislosti na skupině osob, kteří s ní přicházejí do kontaktu a různou měrou zasahují do jejího osudu. Je to jakýsi kód, který si lze představit jako energetickou DNA. Příkladem „hromadného rodičovství“ velkého množství individualit může být například zrození naší země. Je ve znamení Lva, stejně tak my Češi máme i lví povahu, zatímco třeba v případě Německa a Němců jde o znamení Berana. Stejný princip lze aplikovat i na slavný Titanic.

Numerologie

Z numerologického hlediska nacházíme u lodního kolosu hned několik mrazivých překvapení: dle historických zdrojů pochází první myšlenka směřující ke stavbě lodi z roku  1907, součet je tedy osm. Kýl Titanicu byl položen v loděnicích firmy Harland & Wolff na Queen´s Islandu u Belfastu 31. března 1909, sečteme-li čísla (3+1+3+1+9+0+9 = 26, 2+6=8), máme zde druhou osudovou osmičku. Číslo, které je podle indické numerologie ovládáno planetou Saturn, vládcem temnot. Už základ daný osudem do vínku lodi je tedy varující.

O 99 let později se u nás, v pražské Lucerně, koná výstava artefaktů z vraku Titanicu. Dne 27.8.2008 přímo před vchodem do Lucerny praskne vodovodní potrubí a Lucerna je vytopena. Všechny okolní domy jsou ale v pořádku, voda směřuje jen do prostoru s výstavou o lodní legendě. Náhoda? Nikoli. Opět trocha numerologie: 27.7.2008 (2+7+7+2+8=26, 2+6=8)… opět osmička!

Zarážející, co říkáte? Ale proč? Odpovědi na tyto otázky vždy nacházím v minulých životech.

I Titanic (ač to zní zprvu nelogicky) ten svůj má.

Trocha historie

Traduje se, že stavitelé lodi, Pirrie a Bruce Ismay se jednoho večera sešli při "kávě a doutníku" a dali vzniknout velké myšlence. Jejich plánované projekty Olympic a Titanic měly být o celých 33 metrů delší než konkurenční Cunardovy parníky, ale pouze o čtyři až pět uzlů pomalejší a tonáží 46 000 tun měly rivaly na trhu spolehlivě předstihnout. Při stavbě se nemělo hledět na náklady ani na protesty správců přístavišť, že pro nové lodě nebude v přístavech dost místa. Zejména v New Yorku se velice zlobili. Jeden za stavitelů tedy dal správám přístavů najevo, že zaspaly dobu, neb je informoval, že zamýšlí postavit osobní loď dlouhou 330 metrů, a nevylučoval ani tonáž 100 000 tun.

Byla to nepochybně velkorysá úvaha. V době, kdy projektanti Titanicu kreslili svoje plány, nejen že nebyl ani na jedné straně Atlantiku dok, do něhož by se loď vešla, ale nestála také ani dostatečně velká loděnice, kde by ji bylo možné postavit. Firma Harland & Wolff tedy musela speciálně kvůli tomuto projektu zkonstruovat mimořádně vyztužené ližiny, které by unesly hmotnost oněch dvou nově projektovaných lodí. Pod největším portálem té doby byly tedy stavěny bok po boku právě Olympic a… Titanic.

Titanic před Titanicem aneb minulý život lodi

I.

Ve vizi se mi nejdříve ukázala veliká loď, zamýšlená jako NEJ (množství přívlastků si připojte sami). Byla budována na příkaz faraóna, zhruba 700 let př.n.l.. Plavit se měla po Nilu i otevřeném moři a sloužit měla k ohromení nepřátel a jako důkaz nedozírnosti faraónových možností. Ten byl sice prvním mužem říše a disponoval obrovskou mocí, ovšem staviteli a autory lodi (v dnešním smyslu) byli dva jiní muži (stejně jako u Titanicu). Jednoho vnímám jako silně ambiciózního muže, ten druhý se spíše podřizoval. Všichni, kteří na lodi pracovali, měli v sobě strach z onoho vládce, který stavbu pozorně sledoval a chyby nemilosrdně trestal. Všechny tyto skutečnosti postupně vytvářely povahu aury lodi. Byla svého druhu a velikosti široko daleko jediná,  už na dálku působila svým zjevem,  velikostí a impozantností. Byla krásná, ale současně z ní šel strach. Všichni (v čele s panovníkem) byli přesvědčeni, že přežije vše. Silné ego, žádná pokora. A to se jí také stalo osudným. Nepřežila v bitvě. Viděla jsem krvácející loď, kterou útok doslova rozerval a způsobil jí neopravitelnou zkázu. Nepoškozené zbytky lodi byly částečně použity na stavbu mola. Tam dřevo postupně ztrouchnivělo – jakoby zemřelo přirozenou smrtí. Alegorie se přímo nabízí - nafoukaný a egoistický člověk, dychtící po vítězství v nebezpečném sportu, například závodník F1. Až nezdravé a nekritické sebevědomí, absence ostražitosti. Skončil bez nohou. A jako postižený svůj život dožil.

Zde nastalo částečné karmické vyrovnání. V první části života lodi nebylo místo pro pokoru, ve druhé šlo o násilné sražení na kolena. Cítím vztek, který provázel faraona a to se přenášelo i na loď. Karmický dluh se přenesl do dalšího života. V něm měla přijít pokora.

II.

V jednom z dalších  minulých životů  (kolem roku 1780) se mi ukázala italská výletní loď. Nebyla ve své kategorii jediná, ale byla nejkrásnější. Byla zakoupena jako výletní plavidlo  pro vyšší, velmi solventní a věrnou klientelu. Loď byla mezi pasažéry velice oblíbená, stávala se častým místem odpočinku a příjemných chvil tehdejší aristokracie. Díky tomu, že šlo o „kusový výrobek“, k její stavbě dělníci přistupovali více či méně standardně, jejich myšlenka nenesla ani stín budoucí výjimečnosti lodi. Ovšem jen do chvíle, než se do věci vložil obchodník, který ji v duchu myšlenky NEJ (opět si přívlastky doplňte sami) přestavěl a vykrášlil. Nakonec byla předčasně vyřazena z provozu. Zestárla, změnila majitele a zanedlouho jí selhalo srdce, tedy motor. Už nebyla opěvována, zůstala sama. Mělo to být pokání, karmicky tedy dochází ke zklidnění. 

III.

Ovšem další loď v logické řadě - Titanic, spirálu karmických turbulencí rozvířila tak, že prostě ztroskotat musela. Prvotní myšlenka „rodičů“ (jak víme) byla: mít loď, která svou velikostí, krásou a přepychem rivaly v oboru přebije a znemožní. Byla jediná, největší, nejluxusnější a byla postavena k jedinému účelu: vydělat co nejvíce peněz. A to už ego vyrostlo do takových výšin, že osudnou se mu stala… hloubka.

Epilog

Ve všech třech případech nejde o loď, která by přinášela potěšení, hlavní roli hrály vždy peníze. První myšlenka nesla silné ego a ono odhodlání, bojovat k až do totální likvidace konkurence, ji jenom posílilo. Nic není náhoda, proto sny předurčující zkázu měly budoucí oběti varovat, aby zůstaly tam, kde jsou. Oni ale, hnáni svými sny o bohatství, neposlechli a to se jim stalo osudným… Tato energie je hluboko vpita v každém centimetru lodi i jejího vybavení. Artefakty, vyzdvižené z vraku Titanicu, daly trochu té silné a zkázonosné energie ochutnat i nám, v Lucerně…

Být za každou cenu první, jediný, nejlepší či největší… NEJ…


Spolupráce na textu s Jiřím Ševčíkem. Blanka Malá


Historie o Titaniku použita z:http://www.titanicworld.cz/index.html

Foto použito z:http://www.titanic.hu.cz/, http://www.titanicworld.cz/index.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Archa vs. Titanik

(Alenka, 1. 8. 2014 15:10)

Někde jsem četla: Nezapomeň, že Archu stavěl jeden amatér a Titanik kolektiv profesionálů !!!

odkaz

(Pavel Pohodička Němec, 17. 8. 2008 18:26)

Pěkný den, čarodějko Blanko, po dohodě s paní Proškovou a s Vaším předběžným souhlasem, jsem umístil článek o Titaniku i na tuto stránku:
http://www.astrovikend.cz/astro/06_titanik.htm